PAKAIAN MASA KINI.....


Salam kpd teman-teman..kali ini nak kongsi bab model-model pakaian..eh silap..huhu..nk bincang tentang gaya pakaian masa kini yg merunsingkan aku..sblum tu nk mintak maap la kpd kaum wanita yg merasakan tajuk yg aku bawa ni mengganggu dan kurang menyenangkan..tetapi aku merasakn sesuatu yg perlu aku katakan..tetapi susah nk di kata..kdag2 terlintas dlm fikiranku..ape yg menyebabkan terjadi begitu..apa yang menarik??mungkin ini adalah salah satu serang saraf yang di bawa oleh org yg nk merosakkan Agama Islam dan Orang Islam itu sendiri..

Aku teringat peribahasa "sbb nila setitik habis susu sebelanga" faham x??diesebabkan sorang shj,ramai yg dapat dosa..yela,pakai pakaian yg menjolok mata,kemudian dilihat oleh mata-mata yang tidak bertanggungjawab..sape yg dapat dosa??siapa yg lebih bnyak mendapat pingat dosa??ermm...fikirkan la.."Allah tidak akan mngubah nasib seseorg,jika diri sendiri tidak mahu mngubahnya"..
Bab aurat ni kalau dh balingh kena la amik berat..bukan tak tahu hukum..sje bwt-bwt tak tahu..bg aku la,semua org tahu bab hukum aurat ni..
Bagi Mazhab Shafie aurat wanita selain daripada tapak tangan dan wajah shj..dan banyak lg pandangan dari Mazhab-mazhab lain..fikirkan..kita kan Mazhab Imam Syafie..sblum kita mengetahui dari Mazhab yang 4 lain lebih baik kita mengetahui Mazhab kita sendiri terlebih dahulu..:)................

Selaku seorang Muslimah sejati perlulah menunjukkan contoh yang baik terhadap agama-agama lain..dan juga dapat menjaga maruah diri dan memelihara agama Allah.. "panaslah pakai pakaian cmni"???....panas lagi di akhirat nnti..fikirkanlah.. Firman Allah :

كُنتُمۡ خَيۡرَ أُمَّةٍ أُخۡرِجَتۡ لِلنَّاسِ تَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَتَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنڪَرِ وَتُؤۡمِنُونَ بِٱللَّهِ‌ۗ

Maksud ayat: " Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji) serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman)
"Surah Al-Imran ayat:(110)

sekian sahaja..renungkanlah dan hayati ayat Allah ini.....




0 ulasan:

Catat Ulasan